måndag 30 september 2013

Lite av varje


   Sitter i Skellefteå
där jag  är på kurs med facket. Det har varit en bra dag med övningar i att förhandla .
Bra också är att vintern inte kommit hit än .

I lördags var jag också på kurs men då handlade det om alkoholpolitk och det var mycket intressant.
Bl a fick vi  lära oss lite grann om alkoholtillstånd samt en inblick i Timrå kommuns arbete med ungdomar.  Det bästa var nog inpassen om EU och alkoholen samt alkoholreklamen.
Hur skiljer man på konsumentinformation och reklam är en svår fråga inte enbart när det gäller alkoholreklam utan även om andra prylar.

Hösten har kommit och det börjar bli mycet vackert med all färgprakt på löven och en klar luft.
Nästan dags för långkalsonger men än så länge går det bra med strumpbyxorna.

Har lånat boken Felicia försvann som fanns här i Skellefte på biblioteket och var lagom tjock  för att hinna läsa på ett par dagar.  Jag funderar bara på varför det känns så viktigt för författaren att lämna ut sin kändismamma  (Anna Wahlgren) i en bok - men hade boken haft samma innehåll och inte handlat om en kändis hade vi (jag, allmänheten) reagerat lika starkt på utlämnandet. Boken hade troligen inte fått lika stor uppmärksamhet i media om det handlat om en okänd familj.

En stor del av kvällssnacket idag har handlat om bilar, motorcyklar och det orkar jag inte lyssna på så jag lämnade sällskapet en stund.  När jag återvände så var ämnena mer varierande och passade mig  bättre.
Nu är det nästan läggdags så jag säger God Natt Sov gott Snarka lagom

2 kommentarer:

staM sa...

Men du, så du shickanerar bilen. Hur vore det att ta sig till föreningsverksamheten i Härnösand om bilen inte fanns. Tåg och buss, javisst men du får gå en km från resecentrum... Bilen eller MC tar dig dörr till dörr.
Ha det så bra i Medlefors. God mat och bra sängar

Rusan sa...

Bilar är jättebra men att lyssna till bilsnack i 2 timmar + under alla raster är inte samma sak som att ha en och använda den. Stolar är bra att ha men om någon pratade om hur stolar tillverkas vilken årsmodell det är, vilken färgsort o dyl 2 timmar minst varje kväll skulle du nog tröttna . Det är samma sak