lördag 2 november 2013

Helgonens dag och lite annat

Igår
deltog jag i ljusmanifestet till minne av de som dött alldeles för tidigt på grund av sitt drogintag.
Det var mycket vackert med alla marshaller som ställts upp mitt på torget i hjärtform.
Efter lång väntan fick man ordning på ljudet och vi fick lyssna till sång av någon Martin???
Eva Lohman politiker höll tal men ljudet krånglade och ingen hörde något av det hon sa.
Kanske det skulle gått bra om inte alla mobiltelefoner prat , ej viskningar,  utan en ljudnivå mellan skrik  t ex ett HEJ från ena ändan av torget tvärs över till andra änden.  Tänk att det ska vara så in i he.... svårt att visa respekt för de som ska framträda så fort det är ett arrangemang utomhus.
Många andra går idag till kyrkogården och sätter ljus på gravarna . Det blir en vacker syn fram mot kvällen. 

Det lär vara svårt även på de finaste konserter för jag hörde just om en konsertartist som avbröt sin konsert när en av publikens mobiltelefoner ringde för andra gången under föreställningen.
Undrar om telefonägaren blev skadeståndsskyldig och fick betala tillbaka pengar till de som inte fick njuta av hela föreställningen.

Veckan som gått har Uppdrag granskning nått ut med informationen om att friskolor väljer sina elever och inte tar emot vilka bråkstakar som helst.  Jag är förvånad över att detta är en stor nyhet för jag trodde att merparten av oss svenskar visste det. Jag har varit förb.. över detta ända sen jag jobbade med utvecklingsstörda i landstingets regi och våra resultat jämfördes med antroposofernas som valde bort de svåra de med starka aggressionsutbrott .

Har varit i lilla staden Sollefteå och mitt val av boende var absolut ingen höjdare . Mobilmottagningen var i princip obefintlig och det snålades med ljus på gårdsplanen.
Det blir inte mer boende där för mig.
Nu är det inhandling av mat och besök hos barnbarn som gäller.

1 kommentar:

staM nossleinaD sa...

Välkommen hem