torsdag 2 januari 2014

Nyår



Nytt År igen!

Härligt för det är ännu lite närmre livslång semester.
2013 avslutades bra med julfirande hos sonen och hans sambo samt ett bra biobesök och 2014 inleddes med ett biobesök
Först var det fyrverkeri  i stan som jag beskådade tillsammans med trevliga vänner.
Såg bl a 100-åringen som klev ut och försvann. Robert spelade otroligt bra men jag tyckte att storyn var en besvikelse med alltför enkla lösningar på problemen samt ett förlöjligande av allt från vårdbitråden, poliser till kriminella gäng.  Av en skala på 1-5 får den betyg 2+  eller -3
Philomena som vi såg under julen var en bra film saklig med bra skådespelarinsatser och bygger på en verklig historia.  Där fanns ett par härliga överraskande moment som bidrog till filmens goda kvalitét.
Måste också tala om att detta var min första rökfria Nyårsafton sen jag var 15 år.
OBS! Jag har inte slutat utan gör uppehåll. 
Nyårslöften har några hemliga men ett offentligt att jag ska lära mig twitter och kolla vad Instagram är men först få bättre koll på min pekofon.

Föreningslivet är snart i full gång igen.
Nu ska jag läsa mina vänners bloggar.

Inga kommentarer: