söndag 5 januari 2014

Höger, Vänster eller mittemellan


Jag

är övertygad om att kungen och drottningen arbetar hårt
är jag höger då?
Jag är emot monarkin.
Är jag vänster då?
Jag är övertygad om att de flesta människor oavsett om de är direktörer, städerskor eller andra yrken
gör rätt för sin lön.
Är jag i mitten då?
Jag anser att alla människor är lika mycket värda.
Är jag kristen då?
Jag anser att fördelningen av jordens resurser ska fördelas rättvist
Är jag vänster då?
Jag tycker att många höga har för mycket lön
Är jag vänster då?
Jag tycker att friskolor bidrar till ett segregerat samhälle
Är jag sosse då?
Jag anser att all bildning/folkbildning/utbildning är viktig
Är jag folkpartist då?
Jag tror att det behövs mer variation och lugn och ro i skolan
Är jag folkpartist då?
Jag tycker inte att lärarna har det jobbigare än många andra yrkesgrupper
Är jag en okänslig person då?
Jag tycker att lärarna är bra på att ta för sig och höras
Är jag en ragata då?
Jag tror att bönderna har det kämpigt att få det att gå ihop ekonomiskt
Är jag centerpartist då?
Jag tror att de flesta politiker har fullt upp
Är jag naiv då?

Är det någon som vet?

Kommer att skaffa en ny blogg på ny adress för den  är inte lätt att komma in på nuförtiden.'
Återkommer med adressen

1 kommentar:

Mats sa...

Du glömde några partier.
Jag tillhör Kalle Anka pariet, vad är jag då?

Vad jag förstår så klarar inte IE 7 av bloggen, utan man behöver IE 9, gogglecrome eller firefox.