lördag 9 mars 2013

lördagkväll


Hemma igen efter ett dygn i Uppsala.  Deltog i en konferens om värdegrund och framtid för min organisation.

Den äldste deltagaren var över 90 år kom med buss  och helt klar i huvudet , Härligt att se.
Något annat som var oväntat men bra var att mobiltelefonerna inte användes särskilt mycket under rasterna.

Om vad vi kom fram till eller med modernt språkbruk vad blev det mätbara resultatet?  Jag har tyvärr inget tydligt svar på den frågan och hur mäter man att man kanske får en del ideér under diskussionerna . Är det ett resultat ?  Kanske blir det ett reultat när ideerna omsätts i praktiken ?

Hemresan kändes lite konstig eftersom jag upplevde det som om tåget gick åt fel håll trots att jag visste att tåg inte kör åt fel håll.

Har läst kompisens blogg om snöröjningen i stan och instämmer i hans ´klagomål och vill lägga till att sandningen på trottoarerna är otroligt, riskabelt eftersatta.

Skönt   att vara  hemma igen hos min sambo .
imorgon är det nästa möte och då får vi se vad resultatet blir där.

Inga kommentarer: