måndag 1 april 2013

Snart slut



 Om
 några timmar är Påskhelgen slut för 2013.

Mitt på dagarna har jag suttit på vår balkong och tittat på snön som ligger kvar på hustaken. Igår droppade sakteliga från snömassorna men idag var det kyligare och då blev det inget dropp.
Sett the Bible på tv och de delar som har visats har mest bestått av krig och strider, mycket mer än den värsta västernfilm.  Troligen var det mycket hänsynslösa strider överallt i världen. Jesus ser ut som om han är nyfödd, inte en rynka, alltid välkammad och hans kläde som är vitt blir aldrig smutsig oavsett om de vandrat i bergen eller i öknen.  Sådana kläder skulle jag också vilja ha!
 Det som var bra var att jag en liten stund fick ordning på profeterna i gamla testamentet  men har redan glömt hälften.
Har också träffat sambons släkt som bor i Ljustorp och där lärde jag mig att en polygrip är långbenta, stor i käften och värdelösa.    Vet inte om det är sant men Ljustorparna kallas så av grannbyarna.
Dessutom är det trevligt med Skype när man kan prata gratis med vännerna .

Påsken i år har varit bra.

1 kommentar:

Mats sa...

Polygrip
Nja, till viss del stämmer det men jag tycker att den är förträfflig. Men en rörtång är säkrare då större kraft erfordras för att dra en mutter. En rörtång slinter inte lika lätt som polygripen, men polygripen är bra att ha i bilen, den klarar det mesta.

Polygripen är ett multiverktyg som snabbt och enkelt kan gripa över föremål med olika diameter. Det är ett mycket effektivt och smidigt verktyg när man vill kunna lossa både till exempel muttrar och rör med ett och samma verktyg.

Att grannbyns invånare är som en polygrip, stor i käften, är förståss en defenitionsfråga. Men rivalitet råder alltid mellan grannbyar. :-(