måndag 15 april 2013

Vill prata lite.


Äntligen börjar snön smälta och isen tina. För första gången på länge väldigt länge  regnade det istället för att snöa.

Har börjat jobba igen för en vecka sedan och det känns bra, fast det är ännu bättre att vara ledig. Tänker att för varje arbetsdag jag gjort är det en dag mindre kvar till pension.   Nej nej det är inget klagomål för jag är glad för att jag inte är arbetslös, klarat mig från den kåga lön som FAS 3 ger och trivs med mitt arbete.

Annars består fritiden mest av årsmöten den här årstiden. I lördags var jag på ett som var trevligt.
Mötesordförande myste och var duktig, som han alltid är.  Dessutom var det en ung kvinna(tjej)
som var en stjärna i sin roll som ordförande. Många var glada,
Den diskussion som kom upp vid mitt lunchbord var om vi skulle ha möjlighet att hyra ut våra lokaler även till de som vill dricka lite vin  på festen.  Jag är helt emot det för vi ska vara ett alternativ för de som önskar och/eller accepterar en nykter fest.  Självklart kan man misstänka att några tar en smutt ihop med ciggen utanför lokalen men jag står ändå fast vid min åsikt.
Lokaler lär nykterhetsrörelsen ha såväl i storstäder som i små byar.  Jag tillhör inte de som tycker att det är viktigt att det är vi som rår om lokalen och trots det har jag drabbats av ett hus som nästan får mig att drömma mardrömmar. Mycket jobb runtomkring som är dyrt och tidskrävande.
Nog nu om detta,

Direkt efter Påsken for vi till vår vackra huvudstad.  Bl a skulle vi se Tommy Körberg in Life men han hade skadat revbenen,   Ful som jag är misstänker jag att han ramlat i fyllan men skulle bli glad om jag har fel,  Ibland är det en glädje att ha dragit fel slutsats. Det blev bio istället och den var väl sådär. Mitt biosällskap somnade inte under föreställningen så han var nöjd.

Ska snart njuta av sista delen av Molander  som är bättre än bion vi var på.
Ha det

Inga kommentarer: