tisdag 7 maj 2013

Våren är här

Härliga årstid Vår
och idag har det äntligen varit varmt,

Tussilago och vitsippor har vaknat ja till o med några maskrosor har jag sett .

Värme behövs det mycket mer av för jag längtar efter att mina ben ska bli riktigt bruna.

Härligt med vår och värme för ännu har inte myggen vaknat, getingarna håller sig i sina bon och för varje dag ser man förändringar i naturen,   Nu ser jag mest natur genom bilfönstret för jag kan inte påstå att centrala Birsta är en naturplats, men dikeskanter , gräsmattor och utemöbler på jobbet ffår duga till vardags.
När jag var tonåring, ung blev jag ofta lite deppig på våren. Kraven på att vara glad, vara förälskad, ha en pojkvän, och vara ute i svängen kändes stora. Eftersom jag vanligtvis inte hade någon pojkvän på våren kände jag mig oftast misslyckad.  Jobbigt. Angående pojkvänner var hösten en bättre tid för mig.  Det är skönt att vara gammal ibland

Denna vecka är , borde vara en av de viktigaste för oss nykterister eftersom det är "vår" vecka nu.
Mycket aktiviteter pågår runt om i landet men ingenting eller om vi har tur endast en millidel - nej jag överdrev, en nanodel  som uppmärksammas i media.
Tack ni som varit på torget och jobbat idag, tack ni som ska ut flera gånger många timmar denna vecka. Bra gjort!
Blev oerhört ledsen när jag häromdan fick en inbjudan att besöka en whiskymässa på Eon arena. Sorgligt att en idrottsplats arrangerar sådana saker

2 kommentarer:

Mats sa...

Med tanke på det läget TIK befinner sig i så är nog all uthyrning tillgodo. Ost och Vinmässan har varit på stadshuset i Sundsvall tidigare. Jag håller med om att det är vejmeligt att det i huvudtaget arrangeras dyliga aktiviteter. Men det är väl som med bilar och bilsaongerna. Det gäller at synas för att få sälja något.
Tårtan var god-

Mats sa...

Men nu har det spårat ur för CUF.
Knark på Systembolaget!