lördag 29 juni 2013

Dagens möte

 Idag är det sista dan på IOGTs årsmöte  Det som finns kvar nu är folkhögskolornas stämma som sker imorgon men då är jag på väg hem.  

Dagens möte slutade med att Anna Carstedt omvaldes till ordförande

Vår Siv från Ångermanland lämnade styrelsen efter 6 år där.  Synd tycker jag men förstår att hon vill göra annat.

Ny kassör blev det också  en Ulf som ersätter Åsa Haglund en duktig tjej. 
I valberedningen blev Thomas Johansson invald.

Lång debatt om stöd till distrikten   och stödet från förbunden till distrikten höjdes med hundra tusen . De pengarna ska användas till att avlöna en konsulent.

Budgeten antogs utan större diskussioner. Medlemsavgiften förblir oförändrad.

Annars är det som vanligt ungefär samma personer som går upp  och ner i talarstolen men det är inte alltid det är dåligt.    Jo det fanns flera som bara gick upp en gång  och det är bra.

I stort sett har det varit bra ordnat.

Boråsvädret har mest bestått av regn vilket hindrat mig från att göra ett besök i stadsparken här som är stor och troligen mycket vacker

 Det har varit roligt att vi varit fler från samma distrikt  och  lite skvaller har vi hunnit med men bara lite .
Jag är ju van att åka ensam  annars.
Däremot inser jag inte att det ska vara nödvändigt att placera alla från samma distrikt bredvid varandra (alltså det läggs ut en lapp med ditt distriktsnamn på)   Vore kul att blanda och en möjlighet att "nätverka"
Har också lärt mig lite nya ord sås om noder, (måste kolla i ordboken)
och fassilitera 

Nu står jag i receptionen på hotellet  och här är de smarta för det finns ingen stol vid datorn vilket gör att ingen uppehåller denna apparat alltför länge.  Musik hörs lite svagt från restaurangen och ute är det gråruggigt  och kallt.   Inte långt från mig står ett litet bord med kaffetermos så nu ska jag ta med mig en mugg gå in på mitt rum hämta kappan sätta mig på verandan och njuta av kaffetåren och ciggen.

1 kommentar:

Mats sa...

Det där sista ordet är inte hälsovänligt.