torsdag 27 juni 2013

IOGT_NTO


 Nu
 är det 2 dagar fyllda av IOGT-NTO 
Igår bestod dagen av seminarier och beredningsgrupper och avslutades med en middag  .
Maten var god men ack vi köade och det festliga och högtidliga försvann eftersom alla fick mat i olika omgångar.  Synd tycker jag  för annars har allt varit välordnat.
Idag förhandlingar och diskussioner .   Jag kan vara lugn för den motion om att föräldrar som berusar sig ska kunna straffas avslogs så nu kan jag behålla mitt medlemskap i  IOGT  vilket kanske gläder någon och kanske gör någon besviken.
Övrigt beslutades att Dagöholm ej ska erbjuda  metadon/subutex som behandlingsmetod.
Ikväll har solen tittat fram och det är en massa uppträdanden och aktiviteter på torget. Affärerna har öppet till 21  och så är det i Borås varje torsdag.
 Borås är en stad med en mycket vacker stadspark och statyer överallt .  Jag får läsa på när jag är hemma
Här bor 105tusen personer och tekoindustrin är fortfarande en viktig del av näringslivet  .
 Ha det gott

Inga kommentarer: