tisdag 9 juli 2013

Okej


Okej

Nu gör jag som kompisen bett mig om nämligen skriver ett inlägg här.  Jag är som alltid en lydig kvinna!    Oj  jag hör högljudda protester från flera håll kanske Granloholm, säkert från norra Ångermanland , eventuellt från Timrå och helt tydligt från mannen som sitter i soffan och njuter av allsången.

Nya tankar om att straffbelägga föräldrar som inte sköter sina barn pga fylla,  Jag förstår att syftet är att man vill skydda barnen, men eftersom alkoholism betraktas som en sjukdom så blir konsekvensen att det är tillåtet att straffa de som är sjuka.  Tänk efter alla som bedöms psykiskt sjuka när de begår brott och döms till vård eller blir frikända pga sjukdom t ex Rödebymannen om ni minns honom.
Tänk även på pappan som glömde sin 2-åring i den varma bilen där barnet dog och pappan blev frikänd.
Att få en av eller bägge föräldrarna i fängelse är ingen hjälp för barnen. Tyvärr fungerar ej fängelserna  så bra att de som är beroende av droger får hjälp.    Jag tycker att det är fullt tillräckligt med socialtjänstlagen som ska ta hand om barn som far illa och ge stöd till dysfunktionella familjer.
Beklagligt nog fungerar Socialtjänsten inte alltid särskilt bra .  Det är mycket  meningsfullare både för barn, föräldrar och kostnaderna för oss skattebetalare att satsa på och utveckla Socialtjänsten.
Övrigt anser jag att denna Madde vad hon nu heter  har jag glömt men det var något med lejon har jag för mig och ofta  är detta lejons rytande klokt och väl genomtänkt men denna gång är hennes rytande helt galet.

Vardagligt har helgen bestått av städning av restaurang, där golvet är så fett att man bitvis kan åka skridskor om man inte har halkfria skor.  Tacksam för att jag klarat mig från avloppsbrunnarna och  det känns nästan värre än att städa en fyllecell med lite piss och blod. 
 Annars är det kvalmigt men regnet vill inte riktigt komma ned till oss jjordbor.  Det skulle vara skönt med åska men den får gärna dröja till natten så att jag slipper stänga av datorn.
Har  även läst en bra skriven men fullständigt meningslös bok.  Författaren till den boken kommer jag inte att läsa mer .
Vänner är viktigt och idag fyller en av mina vänner  år.  
Nu ska jag inte fastna här i skrivandet för antar att mina läsare redan tröttnat på mina skriverier,

Varma hälsningar  med en önskan om en skön morgondag.

1 kommentar:

Mats sa...

Nu är det så att jag håller inte med på att alkoberoende är en sjukdom. Jag vill mena att det i de allra flesta fall självförvållat.