tisdag 20 augusti 2013

Semester


Om
ni inte haft vägarna förbi Filipstad så tycker jag att ni ska ta en tripp dit, inte bara för att krama Nisse
utan för att stan är vacker och naturen runtomkring bjuder på flera upplevelser.
Filipstad, en tur till Finland och ett Stockholmsbesök hann jag och min käre med under de korta 4 veckor som semestern varar. (Jo  ni som påpekar att vi har 5 veckor har rätt men något måste man spara till julen)

Vi testade att sova i vårt fortskaffningsmedel och det gick alldeles utmärkt. Vi är nu innehavare av bil som går att sova i , ett Trangiakök, snabbkaffe  och sovsäckar så nu kan vi leva campingliv om vi vill.
Jag sitter nu och svettas över alla foton och får ingen ordning på dem och blir både arg , sur och ledsen eftersom jag inte begriper mig på det.  Har nog kommit underfund med det lagom till jul!
Nu är det som vanligt igen jobb, möten och sånt där som man måste göra när man är hemma.
 och det livet är inte det allra sämsta .

Det är åter bråkigt i Egypten och jag förstår inte riktigt den konflikten
Antar att det är lugnt i Syrien(hmm ????) eftersom det inte pratas så mycket om kriget där längre.

Det är väl så att när rapporteringen från ett land minskar i omfattning så är det lugnt där?
 Här blommar rasismen  och ett upprop har startas för kvinnans rätt att bära sjal om hon så önskar,
Bra  att det kämpas för de mänskliga rättigheterna men så kommer en del feminist-extremister in och uttalar sig om att sjalen är ett förtryck och att mannen tvingar kvinnan att använda sjal. Det förekommer sådant men det är också en kulturell grej och många  kvinnor är uppväxta i den kulturen och mår dåligt om det krävs att de ska vara utan den.
Undrar om kvinnorna var förtryckta i Sverige när de inte fick gå i långbyxor och då måste männen här vara förtryckta för om de klär sig i kjol blir det nog många kommentarer varav de flesta säkert inte är särskilt vackra

Ha det

Inga kommentarer: